Czy Erdogan może zaatakować Syrię ?

Erdogan

Wojna w Syrii weszła w decydującą fazę: armia rządowa pokonuje opozycję, którą wspierają Arabia Saudyjska i Turcja. Ankara, niezadowolona z porażki swoich planów, może zdecydować się na interwencję wojskową – pisze „The Independent”.
Turcja może posunąć się zbyt daleko w dochodzeniu swoich praw odnośnie wpływania na sytuację w Syrii, zwłaszcza teraz, gdy syryjski konflikt wszedł w decydującą fazę.

— Rozwój wydarzeń w najbliższych miesiącach może określić, kto zwycięży, a kto przegra w regionie. Wojska rządowe syryjskiego prezydenta Baszara al-Asada przeprowadzają ofensywę na kilku frontach naraz. Wspierają je rosyjskie siły powietrzne. Pięcioletnia kampania tureckiego prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana na rzecz obalenia al-Asada przy pomocy uzbrojonej opozycji zbliża się do nieuchronnej klęski – sugeruje „The Independent”.

W ostatnich latach syryjscy Kurdowie przeprowadzają skuteczne operacje przeciwko Państwu Islamskiemu. W tym czasie udało się im przejąć kontrolę nad połową terytorium na granicy Turcji z Syrią i zablokować szlaki zaopatrzenia islamistów. Kurdowie przemieszczają się we wszystkich kierunkach, zamykając północną część Syrii przed Turcją na odcinku między Tygrysem a Eufratem. Jednak Ankara już przeprowadziła „czerwoną linię” i oświadczyła, że nie pozwoli kurdyjskim oddziałom przejść na zachodni brzeg Eufrat. Jeden z byłych liderów syryjskich Kurdów Omar Sheikhmous, który od kilku lat mieszka w Europie, zaapelował do Kurdów, by nie przeceniali własnych sił i pamiętali, że Erdogan jest nieprzewidywalny.

Turcja mogłaby zaakceptować porażkę swojej kampanii jako fakt dokonany i przyznać, że stanowi dla niej problem wysłanie wojsk na północ Syrii w związku z protestami ze strony Rosji i Stanów Zjednoczonych. Jak pisze brytyjski dziennik, jeśli Ankara uzna to za upokorzenie, to może zdecydować się na operację wojskową.

Francuski ekspert ds. stosunków międzynarodowych Gerard Challiand uważa, że gdyby Turcją rządził kto inny, to prawdopodobieństwo interwencji wojskowej na północy Syrii byłoby bardzo małe, ale Turcja z Erdoganem u władzy znacznie zwiększa to ryzyko.

Erdogan zyskał sobie reputację lidera, który „podnosi stawki”. Bezpośrednia interwencja zbrojna w Syrii będzie ryzykowna, ale, zdaniem Gerarda Challianda, Erdogan jest zdolny do tego i nawet Rosja go nie powstrzyma. Niektórzy liderzy Kurdów sugerują, że gdyby prezydent Turcji chciał zaatakować Syrię, to zrobiłby to, zanim zestrzelono rosyjski bombowiec Su-34.

Na razie syryjski konflikt wygrywa armia al-Asada przy wsparciu sojuszników (Rosji, Iranu i Libanu), a trójka państw sunnickich (Arabia Saudyjska, Katar i Turcja) przegrywa. Turcja jest ostatnią regionalną siłą, kora może zmienić bieg wydarzeń, przeprowadzając bezpośrednią interwencję wojskową. Jednak – jak pisze brytyjska gazeta — tak naprawdę syryjski kryzys mogą rozwiązać tylko Stany Zjednoczone i Rosja.
Czytaj więcej: http://pl.sputniknews.com/opinie/20160131/1963706/turcja-syria.html#ixzz3ywARGI2H

Reklamy

24 Komentarze

Filed under Bez kategorii

24 responses to “Czy Erdogan może zaatakować Syrię ?

  1. Już w 2013r Międzynarodowy Żyd (MŻ) zorganizował protesty Turków przeciw Erdoganowi, w latach późniejszych były ponawiane – chodziło o wyhamowanie współpracy turecko-rosyjskiej. Także i dzisiaj MŻ może szantażem zmusić Erdogana do zaangażowania w Syrii przeciw Rosji (incydent z 2015r. z zestrzeleniem rosyjskiego samolotu wpisuje się w tę politykę).
    MŻ po zniszczeniu gospodarki USA znalazł się w dramatycznej sytuacji, a więc może zachować się nieobliczalnie.
    Przy okazji warto pamiętać, że w Polsce mamy po 1980r. żydowskie rządy, a dzisiaj u władzy są radykalni syjoniści od Kaczyńskiego.

    Polubienie

    • Mnie ciekawi na ile Erdogan rządzi Turcją rzeczywiście a na ile tylko zgrywa wielkiego sułtana, zależnego w rzeczywistości od polityki NATO i USA. Incydent z zestrzeleniem samolotu moim zdaniem nie był pomysłem Erdogana, sądzę że mu kazano to zrobić, a mają możliwości szantażu, Turcja(członek NATO) uwikłała się w przerzut broni z Libii do Syrii, wspomaganie ISIS i innych organizacji terrorystycznych oraz handel ropą, więc żyd ma argumenty żeby zmusić Erdogana do współpracy. Jeżeli Turcja zaatakuje Syrię a takie sygnały płyną już od dawna, to odbędzie się to tylko za niejawną zgodą i poleceniem USA, jak niegdyś atak proamerykańskiego reżimu Suharto na Timor Wschodni gdzie amerykańska administracja zezwoliła reżimowi Indonezji na agresję na Timor Wschodni.
      Atak Turcji i ewentualne zaangażowanie się w walkę z siłami rosyjskimi poważnie skomplikowało by i utrudniło rozwiązanie sytuacji na Bliskim Wschodzie a także podniosło temperaturę na arenie międzynarodowej, Turcja to członek NATO, więc konsekwencje można sobie wyobrazić. Do tego podejrzewam że mogła by się przyłączyć Ukraina, korzystając z szansy i atakując Donbas, chcą wziąć Rosjan na dwa fronty, reżim w Warszawie raczej bezpośrednio by się nie zaangażował, są za ciency a Polacy jakoś za bardzo nie mają ochoty ginąć za szaleństwa Kaczyńskiego i Macierewicza, raczej podjudzali by i podgrzewali sytuację, wspomagając reżim w Kijowie, możliwe są też prowokacje w państwach bałtyckich gdzie NATO się umocniło.

      Polubione przez 1 osoba

  2. klimek

    Przemex ! Polacy jakos nie maja ochoty ginac za szalenstwa Kaczynskiego i Maciarewicza ? Polacy to narod idiotow wystarczy poczytac chocby komentrrze w RMF FM gdzie polscy glupcy wypisuja peany na czesc lajdakow syjonistycznch typu wariat i oszust Maciarewcz i syjonisytczny gnoj Kaczynski Na zwracane im uwagi ,odpowiadaja agresja i,opluwaniem i zniewagami ! Nic a nic, do nich ,nie dociera! Polskie glupki sa impregnowane na wszelkie argumenty ! Ich PIS i syjonistyczni bandyci typu MAciarewicz ,Kaczynski , glupek Ziobro sa zbawcami Polski i juz !

    Polubienie

    • Wielu pisdzielców to zwykli krzykacze, wymachują szabelką w stronę Moskwy ale jak przyjdzie co do czego to polecą do Wuja Sama po pomoc. A duża część społeczeństwa nie ma ochoty ginąć za cokolwiek co prezentuje sobą ten kraj, znam wielu takich, którzy jeszcze w czasie kiedy istniał pobór uchylali się od służby w wojsku na różne sposoby a i dziś nie brakuje takich co jak słyszą o wojsku to ich słabi. Co prawda panuje rusofobia i niechęć do Rosjan z różnych powodów ale duża część z tych nastrojów społecznych to często czcze gadki różnych cwaniaków, nafaszerowanych alkoholem i sterydami napinaczy i czekoladowych dziumdzi, ale gdyby dostali skierowanie na front to srali by ze strachu w gatki i wrzeszczeli że nie chcą umierać. Ja tą całą rusofobię traktuję trochę z przymrużeniem oka, ludzie gadają różne bzdury, często naczytawszy i naoglądawszy czy nasłuchawszy się jakichś bzdur z mediów czy od znajomych znajomych ale bardzo często nic za tym nie idzie, zwykłe emocjonalne pieprzenie internetowo-kalwiaturowo-sklepowo-uliczno-przystankowo-kruchtowe, starych bab i zesklerotyczniałych starych capów z miażdżycą i nadciśnieniem i garbatymi nosami z różańcem w ręku, robiących z siebie wielkich szpeców od polityki naczytawszy się głupot w Super Expresie czy Fakcie i myślących że oni już wszystko wiedzą.

      Polubienie

  3. kowal

    może nie w temacie za co przepraszam ale co panowie sądzą o marucha bo mi tam coś mocno śmierdzi, atakują zmiana i Piskorskiego za to że jest czosnkiem i inne wyssane z dupu rzeczy a później wbrew logice że Słowianinem, jako argument przeciw niemu podają http://www.zadruga.pl/hodur-ze-szczecina—mateusz-piskorski.html

    https://marucha.wordpress.com/2016/02/01/ja-agent-putina

    Polubienie

    • Konrad

      Re: Dziennik Gajowego Maruchy

      Co sadze o tym Dzienniku? Postanowiłem wreszcie go sprawdzić.

      Od razu na początek, natknąłem się na te oto mądrości Pana Maruchy. I już wiedziałem o Panu Gajowym wszystko, co trzeba wiedzieć, żeby podjąć decyzję:

      „Każdy człowiek, jako istota stworzona przez Boga, jest od urodzenia obdarowany przez Stwórcę właściwą sobie godnością.”

      Jaką godność ma dziecko urodzone bez mózgu? Albo bez wykształconych nerek? Albo z poważną wadą serca? Itd.

      Panie Marucha, niestety, jestem zdruzgotany Pańska naiwnością. Obawiam się, że nie ma Pan nic do zaoferowania oprócz pustych judeochrześcijańskich banałów i bzdur.

      Moja żona, która jest specjalistką od monitorowania noworodków, powiedziała mi, żeby zamiast pisać takie żenujące pierdoły o „Bogu” i „godności”, poszedł Pan sobie do szpitala dla noworodków i dzieci. Albo na jakikolwiek wydział onkologiczny. Albo pojechał do Syrii i Iraku i zobaczył jak są traktowane istoty „stworzone przez Boga” i jaką maja godność.

      Ręce opadają. Może ten Pan Marucha wróci do bycia panem gajowym i spędzi resztę życia w lesie. Czego bardzo mu życzę. I szczerze. A więcej już takiej okazji nie będzie. Koniec z Gajowym Maruchą.

      Polubienie

      • Po prostu to kolejny katolicki doktryner, po za katolickimi dogmatami nic nie widzi.

        Polubienie

      • To prawda, Marucha nie atakuje „Zmiany”, robią to inni katoliccy komentatorzy „gajówki” – raczej „gnojówki” – uwieszeni na krzyżu.
        Jednak sam Marucha i jego katoliccy akolici widzą Polskę wyłącznie jako kraj katolicki z wiodącą rolą Kościoła i żydowskiej religii chrześcijańskiej – wiodącą Polaków i Państwo Polskie w niebyt.
        Braki elokwencji i argumentów nadrabiają pospolitym chamstwem i wulgaryzmami – nie wyłączając samego Maruchy. Czy jest to tylko polityczna głupota? Możliwe, ale też nie można wykluczyć celowej antynarodowej działalności.

        Jako przykład (jeden z wielu) polecam: https://marucha.wordpress.com/2016/01/27/jest-w-moskwie-kino-warszawa/#more-55760
        poczynając od komentarza nr 19.

        A tu komentarz nr 40:
        Marucha said
        2016-01-28 (czwartek) @ 19:16:40

        Re 34, 37, 38
        Sam Pan jest durniem. Pierdoli Pan brednie o Kościele i jeszcze, jobwaszumać, nas poucza!
        Tak, Panie Kosiur. Jestem prostakiem, kiedy mi się tak podoba i kiedy oponent się o to prosi.
        Ale nigdy nie będę kutasem.

        Pan nie ma prawa się wypowiadać o rzeczach, które Pan zna tylko z własnych pojebanych wyobrażeń.
        Pan nie odróżnia Kościoła od budynków w Watykanie.
        Pan gówno wie.

        Broniłem Pana. Na pewno Pan to pamięta. Zrobiłem błąd – w dobrej wierze.
        Więc teraz mówię głośno i wyraźnie:
        PIERDOL SIĘ, BARANIE.

        Polubienie

      • jeb ...Henryka Ptasznika

        Panie mgr najlepiej dać sobie spokój z Maruchami , Torontami , neonami i innym gównem i po prostu robić swoje .

        Polubienie

  4. Carlos

    Nie wiem jak Pan odczytuje komentarze na portalu Gajowego,ale Gajowy Marucha nigdy nie atakowal Mateusza Piskorskiego- wrecz przeciwnie uwaza w/w za przyzwoitego slowianina. A ze niektorzy komentuja to poswojemu to calkiem inna para kaloszy.

    Polubienie

  5. nina

    —zapewne nie na temat ale !. Dziwi mnie cisza na temat jakże istotny. A mianowicie ! wybór RADY POLITYKI PIENIĘŻNEJ. Mam wrażenie,że / mama madzi -500zł na dziecko/ przykrywa się temat . Znalazłam nazwiska kandydatów .Może coś więcej WPS napisze w temacie ?
    http://www.parlamentarny.pl/wydarzenia/w-czwartek-poznamy-nowych-czlonkow-rady-polityki-pienieznej,4682.html

    Polubienie

  6. Re: Dariusz Kosiur.
    Przypomne Panu, Panie Dariuszu, ze Pan rowniez umieszcza swoje komentarze w tzw., „gnojowce”…
    A ze wielu probuje zrobic z Gajowki „sciepe”, to zupelnie inna sprawa i podobnie ma sie sytuacja z panska witryna. O jedno Pana prosze, niech Pan nie daje sie prowokowac, ani „ustawiac” w/g wiadomej „doktryny”.

    Marucha jest jaki jest, ale jest napewno Polakiem, a ze ma inne zdanie na rozne tematy, (jest przeciez gospodarzem) to nalezaloby komentowac jedynie artykuly (publikacje) tam zapodawane, a nie wdawac sie w „pyskowki”, bo one napewno do zadnych konstruktywnych wnioskow nie doprowadza. Pozostanie jedynie zlosc czy nienawisc, a te nie sa dobrymi doradcami…
    ===========================
    Milego dnia zycze
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

    Polubienie

    • jeb ...Henryka Ptasznika

      Jasiek pisz sobie u Maruchy . Kto ci broni ? . Nikt tu pana mgr nie prowokuje i mam nadzieję ,że przestanie on tam pisać i czytać gajowego Maruchę podobnie jak i Neon24 .
      Jaśku zmów litanie , pacierz i nie doszukuj się chorych teorii .

      Polubienie

  7. zydozerca

    PARANOIK ERDOGAN-PRZYJACIEL MAKRELI MERKEL zbudował sobie pałac 3 razy większy od Wersalu,z bunkrem i podglądem kamer policyjnych,ma własne stacje telewizyjne a niewygodne polikwidował, ,powsadzał do więzień setki dziennikarzy i krytyków ,syn -minister ISiS d/s handlu kradzioną ropą oskarżony o gwałty i morderstwa,władza absolutna w oparciu o sfałszowane wybory,bezkarna grabież majątku Syrii/Iraku…,finansowanie terrorystów z PI w porozumieniu z Izraelem i Arabią Saudyjską,celowe ekspediowanie uciekinierów do Europy w celu jej osłabienia i wywołania chaosu a przy okazji wyłudzenia premii za ich „powstrzymanie „….KTO SPRZĄTNIE WRESZCIE TO OBLEŚNE ŚCIERWO Z RODZINĄ+DAVUTOGLU I POSPRZĄTA PO NICH?
    SU-35 Z KOREI PŁN , ZGŁOŚ SIĘ !

    Erdogan’s Oil-Smuggling Son Wanted for Rape and Murder of Reporters
    Tue 12:28 pm UTC, 1 Dec 2015 9
    posted by Jennifer
    November 29, 2015
    Turkish President’s Son Who Raped And Murdered American And British Reporters Becomes Fugitive
    By: Sorcha Faal, and as reported to her Western Subscribers http://www.whatdoesitmean.com/index1949.htm

    THE SPECTATOR- ERDOGANISTAN
    Turkey is less and less a democracy, more and more a paranoid one-party state. If you don’t believe that, look at what happens to those who draw attention to the government’s failures and crimes. The editors of Cumhuriyet, a centre-left broadsheet, have been delivering their editorials from jail since November. A statement issued this month by the Izmir Society of Journalists claimed that 31 journalists were in prison while 234 were in legal limbo awaiting trial. Over the course of last year, they added, 15 television channels had been closed and 56 journalists refused accreditation.

    Recently, a woman identifying herself as a teacher phoned in to a popular television talk show and asked the presenter, Beyazıt Öztürk, if he was aware of the terrible violence in the predominately Kurdish parts of southern and south-eastern Turkey. ‘Please, don’t let people die, don’t let children die, don’t make mothers grieve,’ she pleaded.

    The next day, the TV channel — part of a group under intense pressure from the Turkish government — had to issue a grovelling apology for having aired this cry for help. ‘Doğan TV and Channel D have stood by the state from the first day to the present day,’ it read. Öztürk even delivered a personal apology on the day’s main news bulletin. But that wasn’t enough. He is now being investigated on charges of ‘making propaganda for a terrorist organisation’, and it is unclear whether his show will continue.
    It’s not just journalists, either: a business group, Koza İpek, was taken into state administration and its media assets butchered on the grounds of ‘financing terrorism’ through a closeness to one of the government’s political rivals.

    Why do President Recep Tayyip Erdoğan and the political party he co-founded, the Justice and Development party (AK party), need to suppress free speech? The AK party was swept back into single-party power in the second general election of last year with 49.5 per cent of the vote. It is now in a position where it can do almost anything it wants with Turkey. Yet it lacks the supermajority needed to change the constitution. t.
    g.soros Human Rights Foundation of Turkey says that 1.37 million people have been affected by the government’s 24-hour-a-day curfews, which have been enforced since the violence restarted, and 162 civilians have been killed in the past five months.

    Erdoğan now insists that Turkey will never again hold talks with any faction of the Kurdish separatist movement. ‘That work has finished,’ he has said. Prime minister Ahmet Davutoğlu, meanwhile, told a crowd outside AK party headquarters that the PKK were ‘trying to make young people the enemies of schools, of mosques and of the [holy] book… We’re up against a barbarian organisation.’

    Yet the AK party is ambivalent in the way it deals with a more obviously barbarian movement, Isis. The government arrests on a whim Kurdish or Kurdish-sympathetic politicians for being ‘terrorist sympathisers’, but is curiously tolerant when dealing with actual Islamist terrorists.

    In his push for near-absolute power and his construction of a palace around three times the size of Versailles, including a bunker with direct access to police CCTV cameras, Erdoğan is clearly suffering some form of megalomania. He is neurotic about the threats facing his government, and increasingly paranoid about disloyalty within his party. He has started to replace mainstream activists with advisers who — judging by their public proclamations, at least — spend much of their time worrying about conspiracies involving sinister international financiers or telepathy. Perhaps Erdoğan’s accidental comparison of himself to the Führer was a Freudian slip.

    Polubienie

  8. zydozerca

    Gdy objąłem urząd premiera, w łazience w rezydencji było pełno karaluchów. Czy takie miejsce nadaje się na siedzibę szefa tureckiego rządu? – pytał Erdogan w wywiadzie, który w piątek wieczorem wyemitowała telewizja A Haber.

    – Czy przyjęlibyście gości w takim miejscu? Co by się stało, jeśli taka osoba opowiedziałaby później o tym, co widziała? – mówił.

    Prezydent przeprowadził się do nowego gigantycznego pałacu jesienią ubiegłego roku. Wzbudzający kontrowersje ze względu na wysokie koszty budowy (490 mln euro) budynek ma ponad tysiąc pomieszczeń i jest czterokrotnie większy od Wersalu.

    Erdogan nakazał budowę pałacu, gdy jeszcze był szefem rządu. Pierwotnie budynek miał być siedzibą kancelarii premiera, ale gdy Erdogan został wybrany na prezydenta w sierpniu 2014 roku, zmienił zdaniem i postanowił, że sam będzie tam urzędował. Poprzednią siedzibę prezydenta oddał swemu następcy, premierowi Ahmetowi Davutoglu.

    Opozycja: pałac zbudowano nielegalnie

    Przeciwnicy Erdogana regularnie krytykują nowy pałac, który uważają za oznakę megalomanii i autorytarnych zapędów tureckiego przywódcy. Erdogan odpiera te zarzuty, podkreślając, że luksus, którym się otacza, dodaje Turcji prestiżu.

    Podczas kampanii przed niedzielnymi wyborami parlamentarnym lider opozycyjnej Partii Ludowo-Republikańskiej Kemal Kilicdaroglu stwierdził, że budynek jest wyposażony w pozłacane sedesy. Erdogan zaprosił go do swej siedziby, by udowodnić mu, że się myli. Prezydent pozwał też Kilicdaroglu za „oszczerstwa i kłamstwa”; domaga się od polityka odszkodowania.

    Pałac powstał na terenach rolniczych i leśnych, które kiedyś należały do Mustafy Kemala Ataturka, twórcy współczesnej Turcji. Opozycja i niektóre organizacje pozarządowe twierdzą, że są to tereny chronione, i mówią o „nielegalnym pałacu”.

    Ten gigantyczny kompleks powstał mimo ponawianych przez sądy nakazów wstrzymania budowy.

    W niedzielę w Turcji odbędą się wybory parlamentarne. Erdogan publicznie popiera rządzącą islamską Partię Sprawiedliwości i Rozwoju (AKP), na której czele stał ponad 10 lat. Liczy na wielki sukces AKP, który umożliwi wprowadzenie w Turcji systemu rządów prezydenckich, znacznie zwiększającego uprawnienia głowy państwa.

    Polubienie

  9. Carlos

    Panie Dariuszu Kosiur. Czytam wszystkie Pana artykuly i zazwyczaj zgadzam sie z prawie wszystkimi Pana pogladami. Jak juz pisze Pan jak Marucha (moim zdaniem- fatalnie) skomentowal Pana wypowiedz to niech Pan dokonczy i napisze tez o pozytywach jakie Marucha wypowiedzial pod Pana adresem. Bedzie obiektywnie.Slusznie Jasiek z Toronto zauwazyl ze Marucha jest jaki jest- ja zas uwazam ze oboje Panowie sa b. dobrymi patriotami,roznicie sie tylko pogladem na religie.Szkoda byscie byli skloceni,oboje jestescie prorosyjscy.

    Polubienie

  10. Do Żydów z WPS oczywiście nie dociera fakt że sekta posoborowa to nie Kościół Katolicki:
    https://katolikintegralny.wordpress.com/2015/12/09/herezje-soboru-watykanskiego-ii-czlonkowie-kosciola/

    Polubienie

    • Jak nie jeden to drugi, ale zawsze musi się przypałętać jakiś namolny polakatolik starający się przybijać na siłę Polskę do tej czy innej odmiany katolicyzmu a wszystkie one dowiodły że są do wyrzucenia w kosz…

      Polubienie

  11. Konrad

    Raz jeszcze o chrześcijaństwie i polakatolikach w kontekscie dyskusji o „Panu Gajowym”.

    Spróbuję to wyklarować w ten sposób, że może da się uniknąć przynajmniej niektórych niepotrzebnych komentarzy.

    1. Nie jestem chrześcijaninem (katolikiem, protestantem, itd.) ze względów intelektualnych. Uważam dogmaty chrześcijańskiej za infantylne bajki wymyślone przez prostych, niewykształconych ludzi i przeznaczone dla prostych, niewykształconych ludzi i dzieci. Zresztą tak oficjalnie mówią ewangelie: o mądrości ludzi niewykształconych. „Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom.” (Mateusz 11:25) Ja nie jestem prostaczkiem. Ale Toronto, Gajowy i inni są ewidentnie prostaczkami.

    2. Nie jestem chrześcijaninem (katolikiem, protestantem, itd.), bo chrześcijaństwo jest obcą, żydowska religią i nie ma nic wspólnego z wierzeniami religijnych moich słowiańskich przodków. Zgoda, wiele z tych wierzeń można uznać za równie naiwne jak wierzenia chrześcijańskie, ale mimo to, są to wierzenia naszych przodków, a nie obcych ludzi i kultur.

    3. Mimo wszystko, uważam, że jednak tzw. naturalne religie, czyli takie jak nasza słowiańska, albo Indian północnoamerykańskich, są ważniejsze i cenniejsze w przynajmniej jednym sensie: ekologicznym. Słowianie i Indianie żyli w bliskim, intymnym kontakcie z natura i wiedzieli jak są bardzo z nią związani i od niej zależni. Dam jeden tylko przykład. Było podobno takie prawo słowiańsko-pogańskie, które wymagało kary śmierci za zanieczyszczenie jeziora. (Jest mało dowodów na takie i inne prawa pogańskie bo, jak wszyscy wiedzą, pazerne, zaborcze chrześcijaństwo niszczyło i spaliło wszelkie dostępne dokumenty dotyczące Pogan. I dlatego, np. zginęły bezcenne prace słynnych pogańskich filozofów jak Celsus i Porfiriusz.) Czy mam mówić, jak cenne ekologicznie byłoby dziś takie słowiańskie prawo o jeziorach i innych akwenach? Teraz już wiemy, jak krytycznie ważne jest pić czysta wodę. I to tylko jeden przykład jak bardzo przydałaby się nam nawet dzisiaj religia naszych pogańskich przodków, dlatego, że była ona ekologicznie mądra, mądrzejsza z pewnością od judeo-chrześcijańskich poglądów, które dały religijne sankcje na podbój i niszczenie natury po to, aby ja sobie całkowicie podporządkować. Bo taki jest ogólnie znany dyktat biblijny.

    4. Nie mam, ogólnie mówiąc, nic przeciwko prywatnym wierzeniom religijnym, tzn. nie mam nic przeciwko komuś, kto prywatnie wierzy w Latającego Kluska, albo w Małych Zielonych Ludzików, albo w UFO, bo twierdzi, że takie wierzenia dają mu szczęście i sens życia. Proszę bardzo, proszę sobie wierzyć w cokolwiek. Nie ma problemu. Ale problemem bardzo poważnym jest to, jak ktoś taki, co wierzy np. w Jezusa Chrystusa zaczyna tworzyć z prywatnych wierzeń religię instytucjonalną i wymagać, że wszyscy maja w to wierzyć i wszyscy maja płacić na budowę kościołów i wszyscy maja wysłuchiwać bredni o takich prywatnych wierzeniach i że w budynkach państwowych maja być zawieszone krzyże i że Polska to kraj katolicki, itd. W tym momencie, taka religia nie ma nic wspólnego z prywatnymi wierzeniami religijnymi i staje się bardzo niebezpieczna.

    Cdn.

    Ze słowiańsko-apaczowskimi pozdrowieniami.

    Polubione przez 1 osoba

    • Z tym postem zgadzam się zupełności, każdy może sobie wierzyć w co chce ale tą wiarę niech sobie kultywuje u siebie w domu lub miejscu do tego przeznaczonym, na przykład w kościele, cerkwi lub meczecie, synagodze lub dowolnym zborze. Ale przestrzeń publiczna, w tym media i urzędy państwowe(szkoły), mają być z tego oczyszczone i dostępne dla wszystkich. Nie wszyscy mają bowiem ochotę na finansowanie i wspieranie kasty brzuchatych katabasów i obowiązkowe słuchanie bajek znad Jordanu lub dowolnych innych bajek.

      Polubienie

      • jeb ...Henryka Ptasznika

        Widzisz Przemexie rozmawiam często ze znajomymi z PISU . Ten argument podniosłem już dawno : Ich odpowiedz:
        „To my finansujemy Kościół z naszych podatków . Ateistów jest bardzo mało i gów… w Polsce znaczą a ich podatki są małe i gów,,, warte” Dodatkowo to my z naszych podatków finansujemy opiekę zdrowotną i inne przywileje dla bezbozników . Podsumowując ich wypowiedzi :
        „Nie pasi katolicka Polska to wypierd…. do Holandii czy do Korei Północnej tam takie zwierzeta potrzebują” . Ponieważ dyskusja była przy alkoholu doszło do rękoczynów między nami . Dwóch na jednego i ta dyskusja kosztowała mnie limo pod okiem , ale PISdzielcowi lekko też nosek uszkodziłem .
        Autentyczna informacja .

        Polubienie

      • Z ludźmi, którzy mają w głowie alkohol i katolicką propagandę nie pogadasz, przekonałem się o tym już dawno temu i to bez rękoczynów. Lepiej takich omijać, to niebezpieczne typy, oni reprezentują najniższy możliwy poziom świadomości, do nich przemawia tylko argument siły. Gdyby im dać trochę władzy politycznej i broni, mordowali by z nie mniejszym okrucieństwem niż bojownicy państwa islamskiego.

        Polubienie

  12. jeb ...Henryka Ptasznika

    Piekny wpis

    Polubienie

  13. Pingback: Rosyjski MON podejrzewa Turcję o przygotowanie inwazji na Syrię. | PrzemexBlog

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s